اولین نگارش در 28 آبان 1397
تعداد بازدید: 176
چاپ

معاونت توسعه مدیریت و منابع، برنامه ریزی می کند:

گسترش نوبت دهی غیر حضوری درمانگاه ها با تاکید بر نظام ارجاع

گسترش نوبت دهی غیر حضوری درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، با رویکرد رضایتمندی بیمار و تاکید بر رعایت بیشینه نظام ارجاع، توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع، برنامه ریزی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول اقتصاد سلامت دانشگاه، با اعلام این خبر، توضیح داد: این اقدام، بر پایه تصویب شورای تحول سلامت دانشگاه و با همراهی دست اندرکاران واحدهای ستادی و محیطی صورت می پذیرد.

IMG 0916IMG 0917IMG 0926

دکتر «عرفان خوارزمی»، گفت: نخستین نشست کارشناسی گسترش نوبت دهی غیر حضوری، با حضور نمایندگانی از درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی یاد شده، مدیر درمانگاه چشم پزشکی پوستچی و همچنین مدیران و کارشناسانی از حوزه اقتصاد سلامت، مدیریت آمار و فناوری ارتباطات و مدیریت امور مالی دانشگاه برگزار و اندیشه ورزی شد.

او درباره نتیجه هم اندیشی ها در این نشست، ابراز کرد: گسترش نوبت دهی غیر حضوری، نیازمند همکاری مناسب پزشکان متخصص و فوق متخصص، فراهم سازی بستر الکترونیک یکپارچه و یکسان در همه درمانگاه ها و برخی پیش بینی ها در خصوص تراکنش های مالی است.

دکتر خوارزمی، با اشاره به این که، بیمار ممکن است در نوبت دهی اینترنتی کنونی، پزشکی را انتخاب کند که تخصص وی، مرتبط به آن بیماری نباشد، بیان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که پزشک، امکان تایید یا رد هر نوبت را داشته باشد.

این مدیر حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع، به تصویب فرآیند نویسی برای نوبت دهی غیر حضوری، به عنوان گام نخستین، با همکاری مشترک درمانگاه های تخصصی و وفوق تخصصی شیراز و مرکز مهارت های بالینی دانشگاه، اشاره کرد.

نویت دهی غیر حضوری؛ به دو صورت اینترنتی و تلفنی، که از پایان سال 1394 در درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی قلب الزهرا(س)، امام رضا(ع) و شهید مطهری آغاز شده، هم اکنون، کمتر از 5 درصد از نوبت دهی این درمانگاه ها را در بر می گیرد.

آخرین ویرایش در تاریخ دوشنبه, 28 آبان 1397 06:16
شما اینجا هستید   خانهآرشیو اخبار معاونت

وب سایت های مرتبط

Useful Sites

 

موقعیت مکانی معاونت

Healthmap.sums.ac.ir

ایمن شده توسط وب سایت جومینا