• 1400/03/08
  • - تعداد بازدید: 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نکات کلیدی پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط های اداری

نکات کلیدی پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط های اداری

نکات کلیدی پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط های اداری

با رعایت نکات زیر در محیط های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم:

1- کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری های اداری

2- استفاده نکردن از کاورهای پلاستیکی در انتقال مکاتبات و یا نگهداری اسناد در پوشش های پلاستیکی

3- عدم انجام پذیرایی در جلسات و نشست ها

4- برگزاری نشست ها به صورت وبینار و در صورت ضرورت، نشست با افراد محدود به گونه ای که شرایط حفظ فاصله اجتماعی (5/1 متر) رعایت شود، انجام شود.

5- ایجاد تهویه کامل در تمام اتاق هایی که بیش از 2 نفر حضور دارند و یا دارای مراجعات مکرر هستند.

6- کاهش تبادل وسایل مشترک بین کارکنان مانند قلم و کاغذ

7- عدم جابجایی وسایل و تجهیزات بین منزل و محل کار مانند خودکار، کاغذ و ظروف

8- رعایت کامل بهداشت دست در هنگام ورود و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلیدهای برق، آسانسور، دستگیره درب و ...

9- استفاده مداوم از ماسک طبق دستورالعمل های ابلاغی

10- عدم استفاده از دستکش های پلاستیکی در محیط کار غیربالینی

11- رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا و استفاده از سرویس های بهداشتی

12- رعایت کامل عدم تماس دست ها با تمامی قسمت های صورت از جمله چشم، گوش، بینی و دهان

13- عدم استفاده از دستمال های مشترک برای پاکسازی سطوح مانند میز و صندلی

14- کوتاه کردن مرتب ناخن ها

دکتر «امیر امامی»؛ رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبری : 42078
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست