• 1398/09/04
  • - تعداد بازدید: 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نخستین جشنواره استانی بهبود کیفیت با تاکید بر اهمیت بهبود کیفیت خدمات بیمارستان ها

برگزاری نخستین جشنواره استانی بهبود کیفیت با تاکید بر اهمیت بهبود کیفیت خدمات بیمارستان ها

نخستین جشنواره استانی بهبود کیفیت و آیین تقدیر از مدیران و کارشناسان بهبود کیفیت بیمارستان های دولتی و خصوصی استان فارس، صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در این آیین با گرامیداشت روز ملی کیفیت و تقدیر از تلاش های مدیران و کارشناسان بهبود کیفیت بیمارستان ها اظهار امیدواری کرد هم اندیشی و تعامل مشترک بین بخش دولتی و خصوصی بتواند در زمینه ارتقای کیفیت خدمات در بیمارستان ها و مجموعه دانشگاه، موثر واقع شود.

دکتر «مهرداد شریفی» با اشاره به اهمیت و مبانی کیفیت افزود: مبانی توزیع منابع مالی باید بر اساس شاخص های کیفی و مناسب باشد تا سبب افزایش کیفیت خدمات و صرفه جویی در منابع شود.

او اضافه کرد: ارتقای کیفیت خدمات و فرآیندها مانند فرآیند ترخیص بیماران از بیمارستان ضمن کمک به شاخص های اقتصادی بیمارستان ها، به افزایش رضایت بیماران نیز کمک می کند و شاخص رضایتمندی مراجعان را ارتقا می بخشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه یکی از اهداف و برنامه های این معاونت در حوزه تحول اداری را شناسایی فرآیندها، مستندسازی مسایل و ارتقای آنها عنوان کرد که نتیجه آن، افزایش شاخص های کیفی بیمارستان ها و افزایش سود و کاهش ضرر در این موارد است.

دکتر شریفی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش شده از یک مدل مدیریت متمرکز استفاده کنیم تا از منابع موجود به صورت صحیح استفاده کنیم و با متمرکز کردن گردش های مالی و مدیریت منابع مالی و انسانی، استانداردها را در دانشگاه رعایت کنیم؛ با وجود افزایش هزینه ها تا امروز مساله خاصی در زمینه ارایه خدمات نداشته ایم.

او در این جشنواره بر توجه مدیران بیمارستان ها به صرفه جویی، مدیریت هزینه ها و استفاده درست از منابع و جلوگیری از هدررفت منابع مالی و انسانی در کنار حفظ و بهبود کیفیت خدمات، تاکید کرد و گفت: با یک کار فکری و نرم افزاری درست می توانیم کیفیت خدمات را ارتقا دهیم و از شرایط موجود عبور کنیم که در این راه استفاده از تجربیات بیمارستان های موفق می تواند به ما کمک کند.

دکتر شریفی اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت مدیران و کارشناسان حوزه کیفی دانشگاه بتوانیم شاهد ارتقای بهتر کیفیت خدمات در مجموعه دانشگاه در حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی باشیم.

مدیر منابع انسانی و مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه نیز در این برنامه گفت: اگر پیشرفت و توسعه ای در فرآیند ترخیص بیمار از بیمارستان ها داشته ایم، حاصل یک کار تیمی و تلاش کارشناسان بهبود کیفیت و گروه بهبود سیستم ها و روش های دانشگاه بوده است.

دکتر «نرجس السادات نسبی» افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی این بود که در روز ملی کیفیت دور هم جمع شویم و یادمان باشد که موضوع کیفیت و بهبود کیفیت خدمات باید در سرلوحه کارها قرار گیرد، همچنین اقدامات و دستاوردهای بیمارستان های استان ارایه و به اشتراک گذاشته شود.

در این آیین که صبح امروز در سالن 22 بهمن ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، مدیران و کارشناسان بهبود کیفیت بیمارستان های استان فارس و بیمارستان هایی که در زمینه ارتقای فرآیند ترخیص بیماران موفق بوده اند، تقدیر شدند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبری : 14452
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست