• 1400/09/21
  • - تعداد بازدید: 13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

منشور حقوقی و اخلاقی مراجعان مطب های پزشکان و دندان پزشکان تدوین و ابلاغ شد

منشور حقوقی و اخلاقی مراجعان مطب های پزشکان و دندان پزشکان تدوین و ابلاغ شد

منشور حقوقی و اخلاقی مراجعان به مطب های پزشکان و دندان پزشکان، به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تدوین و به تمامی واحدهای زیر مجموعه و سازمان‌ های مرتبط ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس شورای هماهنگی صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری گفت: منشور حقوقی و اخلاقی مراجعان به مطب پزشکان و دندان‌ پزشکان، پس از برگزاری سلسله نشست های کارشناسی کارگروه صیانت از حقوق شهروندی به استناد ماده سیزده راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلان حرف پزشکی و وابسته سازمان نظام ‌پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1397 مبنی بر «نصب و در معرض دید بودن آخرین نسخه منشور حقوق بیمار در مطب ‌ها»، از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و به تمامی واحدهای زیرمجموعه و سازمان ‌های مرتبط ابلاغ شد.

دکتر «علی اکبری» افزود: در نشستی با حضور نمایندگانی از اداره نظارت و ارزشیابی موسسات درمانی، اداره امور دندان‌پزشکان، سازمان نظام‌پزشکی شیراز و اداره کل پزشکی قانونی استان فارس، آشنایی شهروندان با حقوق خود و رعایت موازین اخلاقی در زمان مراجعه به مطب‌ها مورد بررسی قرار گرفته که دستاورد حاصل از آن، تدوین این منشور حقوقی و اخلاقی بود.

رئیس گروه تحول اداری و کارگروه صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه نیز در این نشست با قدردانی از همکاری اعضای کارگروه عنوان کرد: این کارگروه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با هدف شناسایی، تدوین و ارتقای فرایندهایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با حقوق شهروندان مرتبط بوده و رفع چالش‌های فرایندی آنها نیاز به هماهنگی‌های بخش‌های ستادی دارد، ایجاد شده و به طور رسمی از سال 1397 آغاز به کار کرد.

«سیدفخرالدین دبیری» تدوین شیوه ‌نامه و فرایند دریافت رضایت و برائت آگاهانه در مطب، درمانگاه، مرکز بهداشت و بیمارستان در وضعیت اورژانس و غیراورژانس، فرآیند حمایت از نوزاد متولد شده از مادران با شرایط ویژه، فرآیند حمایت از اموال گیرنده خدمت در صحنه حادثه و بیمارستان و فرایند دریافت و رسیدگی به شکایات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز را از مهمترین اقدامات این کارگروه خواند.

او از کارکنان دانشگاه خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به نشانی الکترونیکی https://shahrvand.sums.ac.ir، از اقدامات شورای هماهنگی صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری، آگاهی یافته و یا با ارائه نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود، این کارگروه را یاری کنند./ع.حکیم زاده

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبری : 51805
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست